Práce je zaměřena na tvorbu simulace a návrh modelů chování umožňujících řešení problému známého jako iterované vězňovo dilema (podrobný a pěkný popis lze najít např. na https://www.misantrop.info/veznovo-dilema-a-komunity/). Zjednodušeně jde o situaci kdy se dva lidé (v klasickém příkladu vězňové) bez možnosti komunikace rozhodují jestli je raději spolupracovat nebo se pokusit podvést druhého a podle toho získají odměnu. Existuje řada jednoduchých strategií (vždy podvádět, oko za oko, vždy spolupracovat) a mají různý dopad na zisk každého účastníka. Cílem práce bude seznámit se s existujícími strategiemi a pokusit se navrhnout a vyhodnotit vlastní algoritmus chování, který by měl vést k co nejlepšímu zisku. Součástí práce bude také seznámení se se simulačními nástroji a tvorba jednoduchého rozhraní pro provádění experimentů. Není nutné umět nějaký konkrétní programovací jazyk, simulaci je možné poměrně snadno implementovat v jakékoliv technologii.